(48) 744 325 234Pon - Nd 10:00 - 22:00

Wszechobecny trend posiadania szczupłej, wysportowanej sylwetki doprowadził do tego, że coraz więcej osób stosuje różnego rodzaju diety. Od diety jabłkowej, poprzez bezglutenową, jajeczną, bez węglowodanową, czy białkową, kończąc na oczyszczających głodówkach. Jedne z nich są bardziej skuteczne, inne mniej, ale i tak nie zniechęca to potencjalnych osób stosujących diety. Ostatnio bardzo modna stała się dieta wegetariańska.

Dieta wegańska ostatnimi czasy jest bardzo popularna

DietaJest to zdrowa dieta, ale niekoniecznie skuteczna. Dieta wegetariańska oznacza, że osoby ją stosujące nie jedzą mięsa. Jej bardziej ortodoksyjną odmianą jest weganizm, czyli całkowity zakaz spożywania produktów zwierzęcych, w tym takich jak mleko, jajka i ich przetwory, czyli wszystkie jogurty, sery, serki topione i wiele innych. Jednak warto zaznaczyć, że bardzo mało osób decyduje się na taką skrajną dietę i większość wybiera wegetarianizm, a nie weganizm. Wegetarianie nie spożywają białka zwierzęcego, więc muszą je zastępować białkiem roślinnym obecnym np. w niektórych roślinach strączkowych czy tofu. Dzięki temu nie cierpią na niedobory składników mineralnych i witamin, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jest to zdrowe diety, choć wyeliminowanie mięsa z diety nie robi aż takiej różnicy, jakbyśmy wyeliminowali wszystkie słodycze. Jednak jeśli zależy nam na odchudzaniu nie jest to skuteczna dieta. Być może ograniczenie spożywania tłustych mięs obniży nam poziom złego cholesterolu we krwi, co jest bardzo korzystne dla naszego organizmu, ale raczej nie przyczyni się do utraty kilogramów i w tym sensie nie jest to skuteczna dieta.

Lepiej jest wybrać takie diety, które bazują na ograniczaniu cukru i tłuszczy, ale zapewniają nam codzienną dawkę Witami i mikroelementów, a także nie każą drastycznie zmniejszać porcji, co przyczynia się do powstawania efektu jo-jo.